Veel van de vragen hebben we gebundeld binnen bepaalde onderwerpen.

Alle vragen zijn genummerd en vallen binnen deze onderverdeling van onderwerpen:

  1. Algemeen
  2. Administratief
  3. Gebruik
  4. Kosten
  5. Voordeel

Maak gebruik van de zoekbalk om een vraag en antwoord te vinden.

Zoeken

Met onderstaand zoekveld kunt u de vragen die hieronder getoond worden filteren, alleen de vragen waar de door u ingevoerde tekst voorkomt blijven over.

Algemene vragen

Ja, de GP Groot tankpas is veilig. GP Groot heeft verschillende maatregelen genomen om het gebruik van de pas zo veilig mogelijk te maken. Zo staat er geen tegoed op uw tankpas. De tankpas is niet door vreemden te gebruiken doordat deze is beveiligd met een pincode. Op het moment dat ook uw pincode ontvreemd is wordt de schade beperkt doordat er een maximaal tanklimiet is ingesteld op uw pas.

Om uw GP Groot tankpas te beschermen tegen interne fraude is er een mogelijkheid tot het gebruik van een twee-pin systeem. Ook kunt u gebruik maken van de chauffeursoptie en kilometerregistratie. Dit regelt u via “Mijn tankpas”.

Met de GP Groot tankpas tankt u op circa 700 tankstations in Nederland. Een overzicht van deze stations vind u in onze GP Groot tanklocatie-app of via www.gpgrootenergie.nl/tankpassen/gpgroot-tankpas/

U kunt middels ons digitaal aanvraagformulier een tankpas aanvragen.

Nee. U kunt alleen als zakelijke klant een tankpas aanvragen, omdat wij werken met KvK en een zakelijk rekeningnummer.

Ja, dit kunt u 24/7 zelf doen via uw persoonlijke web portal “Mijn tankpas”. Ook is het mogelijk contact op te nemen met de verkoop binnendienst van GP Groot energie via tankpas@gpgroot.nl.

Binnen 5 werkdagen ontvangt u uw (nieuwe) GP Groot tankpas per post.

Onze GP Groot tankpas wordt per post verzonden naar het adres wat bij ons bekend is en vermeld staat op de factuur. Vanuit daar wordt de pas uitgegeven aan de werknemer/eindgebruiker.

Laat de pas blokkeren via “Mijn tankpas” , of door contact op te nemen met 088-4720300. Doe daarnaast direct aangifte bij de politie en stuur ons een kopie van het proces-verbaal.

Laat de pas blokkeren via “Mijn tankpas” of door contact op te nemen met de verkoop binnendienst. Via “Mijn tankpas” of de verkoop binnendienst, kunt u een vervangende pas laten aanmaken.

De pas wordt automatisch na 10 jaar verlengd. U hoeft hier niets voor te doen en ontvangt automatisch een nieuwe tankpas in de maand wanneer de pas verloopt.

Dit kan telefonisch via 088-472 03 30 of per e-mail tankpas@gpgroot.nl

Om een goede werking te blijven garanderen worden uw tankpassen om de 10 jaar vernieuwd.

Bij een vervangende tankpas wordt altijd dezelfde pincode gebruikt als de oude pas, tenzij anders is aangegeven.

Administratieve vragen

Voor meer controle kunt u ervoor kiezen om chauffeurs bij een tankbeurt een eigen pincode en hun voertuigpincode te laten invoeren. Vooral bedrijven met wisselende chauffeurs per wagen maken gebruik van deze mogelijkheid. Hierbij kunt u voor de chauffeur een persoonlijke pincode instellen. Zo ziet u welke chauffeur, welke auto heeft getankt. Het twee-pin systeem beschermt uw bedrijf tegen fraude en geeft tegelijkertijd inzicht in het brandstof verbruik per chauffeur.

Ja, u kunt een limiet instellen op de GP Groot tankpas. U kunt bij de aanvraag het gewenste limiet aangeven. Indien u het limiet wilt wijzigen kunt u dat in uw persoonlijke web portal “Mijn tankpas”. Na goedkeuring zal het limiet gewijzigd worden.

Door gebruik te maken van de chauffeursoptie wordt er gevraagd een nummer in te toetsen. Dit nummer wordt op de factuur vermeld achter de desbetreffende transactie, zodat u weet welke chauffeur wanneer getankt heeft. Deze optie kunt u aangeven bij de aanvraag van uw pas.

Ja, u kunt de kilometerstand laten bijhouden op de GP Groot tankpas. U kunt dit bij de aanvraag aangeven. Indien u geen kilometerregistratie heeft maar dit wel wenst, kunt u de pas blokkeren en een nieuwe pas aanvragen.

De ingevoerde kilometerstand vind u terug op uw factuur of in de web portal “Mijn tankpas” bij uw tankingen.

 

De pincode kunt u zelf wijzigen in uw persoonlijke web portal “Mijn tankpas”.

Stuur een e-mail naar tankpas@gpgroot.nl met daarbij uw debiteurennummer. De verkoop binnendienst zorgt er voor dat u binnen twee werkdagen de benodigde gegevens krijgt.

Door naar www.tankpas.gpgroot.nl te gaan er daar in te loggen met uw gekregen gebruikersnaam en wachtwoord. Tip, sla deze site op onder uw favorieten in uw browser.

 

Controleer eerst of uw internetverbinding werkt en er geen algemene storingen zijn. Werkt de web portal nog steeds niet? Neem dan contact op met onze verkoop binnendienst via 088-4720330 of tankpas@gpgroot.nl,  zodat wij samen een oplossing kunnen vinden.

Via “Mijn tankpas” kunt u onder andere: Alle tankpassen beheren in een simpel overzicht, tankpassen aanvragen en blokkeren, kaarttransacties en kilometerregistratie volgen en 24/7 facturen raadplegen en downloaden.

U kunt inloggen op “Mijn tankpas” met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Via “Mijn tankpas” kunt u uw facturen inzien. U kunt eventueel ook facturen via tankpas@gpgroot.nl opvragen.

Facturen worden zo lang als u klant bent opgeslagen.

Op de factuur staan alle kaartnummers apart vermeld. Per kaartnummer zijn de volgende gegevens weergegeven: Datum, tijd, kilometerstand (optioneel), kenteken (optioneel), tanklocatie, soort brandstof, volume, prijs exclusief btw, totaalbedrag exclusief btw.

Vragen over het gebruik van de tankpas

De app is gratis te downloaden via de appstore (Android Play Store of iTunes) van uw mobiele apparaat

Als u inlogt op “Mijn tankpas” ziet u drie verschillende kolommen: fleetmanagement (tankoverzicht), facturen en kaartbeheer. In deze kolommen kunt u de tankingen per kaart of periode inzien, facturen bekijken en een overzicht van uw kaarten waar u eventueel kaarten blokkeren en aanvragen. Daarnaast kunt u op de webportal uw gegevens wijzigen.

Op het netwerk van ruim 700 tankstations in Nederland van o.a. Argos, TotalEnergies en NXT. Via onze gratis GP Groot tanklocatie-app kunt u gemakkelijk achterhalen waar u kunt tanken. Indien u geen app heeft is een overzicht van alle tankstations online te bekijken via: https://www.gpgrootenergie.nl/tankpassen/gpgroot-tankpas/

Ja u kunt hier gewoon tanken. In niet alle gevallen staat op het station aangegeven welke kaarten er allemaal geaccepteerd worden.

Het netwerk van aangesloten stations breid zich regelmatig uit, daarom is een kaart snel achterhaald. Wij raden u aan een overzicht uit te printen vanaf onze website en bij twijfel, bij een bemand station, in de shop navraag te doen of contact op te nemen met onze verkoop binnendienst.

Via de GP Groot tanklocatie-app kunt u per tankstation zien welke diensten zij leveren. Ook kunt u een tanklocatielijst vinden op onze website www.gpgrootenergie.nl/tankstations

Wanneer u de GP Groot tankpas heeft ontvangen dient u hem te activeren in uw persoonlijke web portal met een door u zelf gekozen pincode.

U kunt uw pincode opnieuw activeren in uw persoonlijke web portal www.tankpas.gpgroot.nl

 

De GP Groot tankpas wordt vanwege veiligheidsredenen automatisch voor 24 uur geblokkeerd wanneer u driemaal de pincode foutief intoetst. Na deze 24 uur wordt de GP Groot tankpas automatisch weer gedeblokkeerd.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat er een tijdelijke storing op het tankstation is, neem dan contact op met het servicenummer dat op het tankstation te vinden is. Ook kan het zo zijn dat uw pas stuk of geblokkeerd is. Wanneer dit het geval is, krijgt u bij onbemande tankstations een melding in het tankscherm. Neem deze melding over van het scherm en neem contact op met de verkoop binnendienst via 088-4720 350 of tankpas@gpgroot.nl.

De tankpas wordt geweigerd wanneer het paslimiet is bereikt. U kunt een aanvraag voor een limietaanpassing aanvragen op uw persoonlijke web portal “Mijn tankpas”. Of aanvragen via de verkoop binnendienst.

U heeft voor uw kaart een bepaalde brandstof gekozen om te tanken. Indien u een andere brandstof wilt toevoegen of verwijderen, kunt u dit doen via de web portal “Mijn tankpas” of door contact opnemen met de verkoop binnendienst. Zij zullen de juiste brandstof toevoegen op een nieuwe GP Groot tankpas.

Dit kan verschillende redenen hebben. Heeft u driemaal uw pincode foutief ingetoetst, dan is uw kaart tijdelijk geblokkeerd voor 24 uur. Is dit niet het geval of is uw tankpas daarna nog steeds geblokkeerd en u bent er zeker van dat het geen storing op het tankstation is neem dan contact op met de verkoop binnendienst via 088-4720 350 of tankpas@gpgroot.nl.

Laat de pas blokkeren via “Mijn tankpas” of door contact op te nemen met de verkoop binnendienst. Doe bij diefstal direct aangifte bij de politie en stuur ons een kopie van het proces-verbaal.

TotalEnergies Boekelermeer te Alkmaar
TotalEnergies de Hoef te Alkmaar
TotalEnergies de Banne te Dirkshorn
TotalEnergies Egmond te Egmond aan de Hoef
TotalEnergies Hippolytushoef te Hippolytushoef
TotalEnergies Opmeer te Opmeer
TotalEnergies Vennewater te Heiloo
TotalEnergies Welp te Heemskerk

Vragen over de kosten

Wij vragen € 3,95 excl. btw per jaar voor onze GP Groot tankpas. Voor het gebruik van uw GP Groot tankpas in het eerste jaar vragen wij geen paskosten.

De brandstofkosten worden verrekend door middel van een wekelijkse factuur. Deze wordt door ons geïncasseerd via een zakelijke doorlopende machtiging van de klant.

Maandelijkse facturen is geen standaard optie, maar kan eventueel ingesteld worden op basis van betalingen en hoeveelheid afname.

Op de landelijke adviesprijs van het merk van het tankstation geeft het tankstation een korting, dit is de prijs aan de pomp. Ook wel pompprijs genoemd.

Dit is een adviesprijs die landelijk wordt gehanteerd. Deze kunt u online vinden of opvragen via de verkoop binnendienst.

De korting wordt berekend vanaf de landelijke GP Groot adviesprijs. Deze is te vinden op www.gpgrootenergie.nl/tankpassen.

Deze kunt u vinden op onze website.

Wanneer er een hogere brandstofkorting wordt gehanteerd op het tankstation dan uw kortingsafspraak op de kaart dan ontvangt u deze korting. Hierdoor profiteert u altijd van de hoogste brandstofkorting (of laagste brandstofprijs). De korting aan de pomp verschilt per tanklocatie en per dag, daarom kunnen wij deze niet op de facturen vermelden.

Uw korting is afgesproken met een vertegenwoordiger bij aanvraag van uw GP Groot tankpas. Wanneer u niet (meer) bekend bent met uw kortingsafspraak kunt u deze navragen bij de verkoop binnendienst.

Vragen over de voordelen

Het voordeel van de GP Groot tanklocatie-app is dat u direct beschikt over informatie over het tankstation (aanwezigheid van shop, openingstijden en aanwezige producten) en gebruik kan maken van de navigatie module, om zo naar het dichtstbijzijnde tankstation te navigeren waar de GP Groot tankpas wordt geaccepteerd.

U bespaart tijd, geld en energie met de GP Groot tankpas. Geen administratieve rompslomp meer dankzij ons digitale facturatiesysteem dat automatisch alles voor u bijhoudt. Daarnaast zit u met de GP Groot tankpas niet vast aan een contract. En in plaats van vaste maandelijkse kosten profiteert u van het gemak van een flexibel limiet op onze tankpas.

Afhankelijk van de keuze die gemaakt is, kunt u met de GP Groot tankpas alle betalingen op een tankstation afrekenen.

Ja. Met onze GP Groot tankpas kunt u ook wassen, indien dit is ingesteld op uw pas. U heeft met de optie wassen 30% korting.

Ja. Met onze GP Groot tankpas kunt u ook shopaankopen afrekenen, indien dit is ingesteld op uw pas. U kunt deze optie aangeven bij de aanvraag van de tankpas.

Dit kunt u doen via de web portal “Mijn tankpas” of door een email te sturen met uw wens naar tankpas@gpgroot.nl

Stuur ons online een bericht of bel 088 - 472 0330

Direct contact